Retourvoorwaarden

Indien u niet tevreden bent over uw bestelling is het mogelijk uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden als retour. Na het aanmelden heeft u vervolgens nogmaals 14 dagen om de bestelling daadwerkelijk naar ons retour te sturen. De producten dienen in orginele staat retour gezonden te worden.

Voor retourzendingen hanteren wij diverse mogelijkheden:

  • Zelf terugbrengen
  • Gefrankeerd verzenden, indien het product dit toelaat
  • Zandcompleet komt het product bij u ophalen (enkel Big Bags)

Uitsluitingen herroepingsrecht:

  • Levende producten, zoals de Sedumtray (planten) zijn uitgesloten van het herroepingsrecht
  • Ook geleverde producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken kunnen niet retour worden gestuurd. Denk hierbij aan geleverde tuingrond dat al vermengd is met de grond uit de tuin.

Terugbetaling

Wij doen ons uiterste best om het volledige orderbedrag inclusief de verzend- / transportkosten vervolgens zo spoedig mogelijk terug te betalen. Dit zal in ieder geval binnen de wettelijke termijn van 14 dagen gebeuren. In de praktijk zijn we stukken sneller. Binnen 1-2 werkdagen nadat wij de retour hebben ontvangen storten wij het geld terug. Of zoals de officiële tekst luidt: 

“Zandcompleet vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Zandcompleet aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Zandcompleet gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.”

Voorwaarden

Voor het retourzenden van uw bestelling hanteren wij enkele voorwaarden:

  • De kosten voor retourzendingen zijn voor de consument
  • Retourzendingen worden enkel geaccepteerd met originele pakbon en kopie factuur.
  • U dient uw rekeninggevens aan ons door te geven waarop u de terugbetaling wenst.

Het is mogelijk om uw retournering aan te melden via ons retourformulier of per email: info@zandcompleet.nl.

Retourkosten 

De retourkosten zijn voor rekening van de consument.

Het is mogelijk uw retour door ons te laten verzorgen. Voor big bags of pallets starten de retourkosten vanaf € 99,- (incl. 21% btw), voor losgestort, meerdere big bags of retour uit België zijn retourprijzen op aanvraag.

Uiteraard bent u ook vrij de retour zelf naar ons te verzorgen.

Retourkosten voor geweigerde bestelling

Indien u de levering bij aanwezigheid van de chauffeur weigert om redenen die niet aan ons te verwijten zijn, bijvoorbeeld de locatie is onvoldoende bereikbaar en er is geen alternatieve loslocatie, dan wordt de order als retour af gehandeld. Op dat moment gelden de reguliere retourvoorwaarden. U krijgt het aankoopbedrag terug, minus de retourkosten. 

Veel gestelde vragen rondom retouren

Op het moment van het bestellen van de order vragen wij een bijdrage in de transportkosten. Dit zijn niet de werkelijke transportkosten, deze liggen vele malen hoger. Mocht u gebruik willen maken van de retour gelden de reguliere tarieven van het transport van een pallet / bigbag. 
Enkel onaangetaste bigbags of pallets komen in aanmerking voor retour. In sommige gevallen kunnen we een onvolledige bigbag/pallet wel meenemen, echter vindt er geen restitutie plaats voor deze artikelen. 
Als u een order weigert bij levering (omdat u het product bijvoorbeeld toch niet mooi vindt) en het product voldoet wel aan de voorwaarden, dan wordt deze afgehandeld als een retour. Bij twijfel kunt u het beste contact met ons opnemen als de chauffeur nog bij u is. Of de levering door laten gaan. We kunnen dan samen tot een passende oplossing komen. 
Indien u de levering bij aanwezigheid van de chauffeur weigert om redenen die niet aan ons te verwijten zijn, bijvoorbeeld de locatie is onvoldoende bereikbaar en er is geen alternatieve loslocatie, dan wordt de order als retour af gehandeld. Op dat moment gelden de reguliere retourvoorwaarden. U krijgt het aankoopbedrag terug, minus de retourkosten.