Veel gestelde vragen

Producten:

Wat is een fractie?
De fractie geeft de zeefmaat van het product aan. Grind in de fractie 8/16, zijn steen groottes varierend van 8mm tot 16mm. Dit is geen exacte maat, maar een indicatie waarop de zeef staat afgesteld. Bij sommige gesteente geldt bijvoorbeeld dat een lange platte steen van 30mm en 7mm breed wel door een zeef van 7mm valt. Het gesteente is dan groter, maar wel valt onder de fractie tot 7mm. Hoe kleiner het getal in de fracties, hoe kleiner het grind of siersplit.
Beschikken de zandproducten over een productcertificaat?
Zandcompleet hecht veel waarde aan het milieu en het werken met kwalitatief goede producten die op een correcte manier zijn onttrokken uit de aarde. Al onze Zand & Grond producten beschikken daardoor over een productcertificaat, wat inhoudt dat deze producten geen verontreiniging bevatten (KIWA Certificering). Op deze manier loopt u geen risico vervuilde producten toe te voegen aan uw grond.
De kleur van mijn geleverde grind wijkt wat af, hoe kan dit?
Op het moment dat onze big bags worden afgevuld op depot bevatten deze vaak nog een laag stof die de werkelijke kleur belemmeren. Dit is er vrij eenvoudig af te spoelen met water of bij een flinke regenbui verdwijnt het vanzelf. Grind / split dat volledig droog is, is altijd wat fletser van kleur dan nat grind. Onze producten op de website worden licht vochtig gefotografeerd,  zodat de kleuren van het split goed tot zijn recht komen. Wilt u het product liever eerst zelf beoordelen? Vraag dan een gratis proefmonster aan.

Bestellingen:

Is levering op een ander afleveradres mogelijk?
Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten afleveren dan uw factuuradres. Tijdens het bestelproces kunt u deze mogelijkheid aangeven. Houdt u met het selecteren van het afleveradres er rekening mee dat onze vrachtwagen de locatie dient te kunnen bereiken (zie voor meer informatie Transport & Leveringen).
Hoeveel kuub is een big bag?
Al onze big bags of het nu Zand, split, grind, grond of andere producten in big bag zijn worden afgevuld tot één kuub. Sommige producten worden ook afgevuld tot 800 tot 1000kg, ofwel 0,5 of 0,7m3. Het soortelijk gewicht van een kuub is afhankelijk van het product. Zo weegt een big bag Zand gemiddeld 1500 kilo en een Big Bag Grind gemiddeld rond de 1600 kilo.
Wat is het gewicht van een 1m3 Big Bag?
Een volle Big Bag van 1m3 zand, grind, grond of split weegt tussen de 1400 en 1700 kilo, afhankelijk van het soortelijk gewicht van het product. Enkele producten zoals schelpen, houtsnippers of boomschors hebben een laag soortelijk gewicht. Een volle big bag weegt hier tussen de 200 en 700kg. De aangegeven gewichten bij de producten zijn bij benadering, geen rechten kunnen hieraan worden ontleend.
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Zolang uw bestelling nog niet naar u onderweg is kan de bestelling kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden. Wijzigingen of annuleringen kunnen per telefoon of email worden doorgegeven en zullen per e-mail naar u worden bevestigd.
Kan ik mijn bestelling retour zenden?
U kunt uw bestelling retourneren onder onze retourvoorwaarden.
Kan ik een big bag Zand / Grind afhalen?
Nee, het is niet mogelijk om een big bag Zand of Grind af te halen.
Kan ik een Voeg & Lijm artikel afhalen?
Het is mogelijk om uit onze voorraad voeg & lijm artikelen op te halen. Wilt u hiervan gebruik maken? Bel ons dan even van te voren zodat u zeker weet dat iemand aanwezig is (0168-404431)
Is telefonisch bestellen mogelijk?
Indien u liever telefonisch besteld in plaats van via de webshop is dat geen probleem. U kunt via 0168-404431 contact met ons opnemen. Onze medewerkers nemen graag uw bestelling aan. Opvolgend ontvangt u een factuur welke u via overschrijving kunt betalen.

Betalen:

Moet ik transportkosten betalen als ik zowel losgestort als een big bag bestel?
Ja, op het moment dat u zowel een losgestortte bestelling plaatst in combinatie met een big bag worden er transportkosten in rekening gebracht. Het is namelijk niet mogelijk om beide bestellingen te combineren in 1 vrachtwagen. Losgestort materiaal wordt geleverd met een kippervrachtwagen, big bags met een kooiaap of kraanvrachtwagen.
Welke betalingsvormen zijn mogelijk?
Zandcompleet ondersteunt de volgende betaalwijze: Ideal, Minitrix en overschrijving per bank, zie voor meer informatie Bezorgkosten & Betaalwijze.
Zijn de vermeldde prijzen in- of exclusief BTW?

Alle vermelden prijzen in onze webwinkel zijn inclusief 21% BTW.

Leveringen & Transport:

Hoe worden de producten van Zandcompleet geleverd?
Big Bags, Pallets en losgestort zand wordt afgeleverd per vrachtwagen (met een lengte van 8 tot +/- 18m). Om te kunnen lossen is het noodzakelijk dat de vrachtwagen het gewenste afleveradres kan bereiken. Lees verder over transport & leveringen. De leveringen van big bags worden standaard aan de straatkant gelost op het aangegeven adres, wilt u de big bags liever op uw erf, tuin of aangegeven plaats geleverd krijgen? Geeft dit dan aan binnen het opmerkingenveld bij het plaatsen van uw bestelling. Kleinere artikelen zoals steenlijm en voegmortel wordt geleverd per post. Wij maken hiervoor gebruik van de diensten van PostNL of DHL.
Wat kan ik doen met de lege Big Bags?
Na verwerking van uw product blijft u achter met een lege Big Bag. Deze Big Bag hoeft niet retour gezonden te worden, u mag deze houden of weggooien
Wat is het levergebied van Zandcompleet?

Zandcompleet heeft de mogelijkheid om al haar producten te leveren binnen heel Nederland (muv de Waddeneilanden). Alle producten in big bag of op een pallet kunnen we daarnaast ook leveren in Belgie, hiervoor geldt een aanvullende transporttoeslag. 
Wat is de levertermijn voor big bags?
Nadat uw big bag bestelling is geplaatst wordt het transport ingepland en wordt u zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld. Wij leveren big bags binnen maximaal drie werkdagen. Levering big bag Zand binnen 24 uur. Voor onze hardlopers (Ophoogzand – Straatzand – Speelzand – M3C Zand) gaan wij gaan nog een stap verder: Voor 12.00u besteld de andere dag voor uw huis geleverd (enkel op werkdagen). Uniek in Nederland. En dit alles zonder meerkosten. De transportkosten blijven eenmalig € 40,00. Levering op specifieke werkdag Liever niet binnen 24 uur geleverd, maar levering op een specifieke werkdag? Voor al onze producten is dat geen probleem. Wij leveren graag op een door u aangegeven datum (minimaal 2 werkdagen van te voren aan te geven). Uiteraard ook dit zonder meerkosten.
 
Wat is de levertermijn voor losgestort materiaal?

Losgestort Zand of Grind kunnen wij landelijk leveren binnen 24uur (voor 12.00u besteld, andere werkdag geleverd). Liever levering op een specifieke werkdag? Geen probleem. Dit regelen wij graag zonder meerkosten. In het Opmerkingenveld bij het plaatsen van de bestelling kunt u de gewenste leverdag aangeven. Leveringen vinden enkel op werkdagen plaats.
Dien ik aanwezig te zijn tijdens de levering?
Nee, het is voor ons niet noodzakelijk dat u aanwezig bent tijdens het moment van levering. Wel is het voor onze chauffeur handig om een markeringspunt te hebben waar de levering gelost mag worden. Een teken / kruis is hierbij voldoende
Is het mogelijk levering op een bepaalde tijd te garanderen?
Voor big bags en pallets geldt dat u een dag voorafgaand aan de levering per SMS een definitieve bevestiging en tijdsindicatie ontvangt. Leveringen vinden plaats in blokken van 3 uur. Onze planning wordt op route ingedeeld, hierdoor geven wij geen tijdsgaranties. Voor losgestort materiaal kunt u wel een voorkeur voor een dagdeel aangeven.
Tot wanneer kan ik de leverdatum wijzigen?
Voor zowel big bags als losgestort materiaal kunnen wij de leverdatum aanpassen totdat het in onze transportplanning staat. U ontvangt hierover bericht (per email of telefonisch). 
Leveren jullie in België?
Alle onze producten in big bag of op pallet kunnen wij tevens in heel België leveren. Hiervoor geldt een aanvullende transporttoeslag. Losgestort materiaal leveren wij niet in België.
Worden de big bags op pallets geleverd?
Nee, onze big bags worden standaard zonder pallet geleverd.

Service:

Kan ik een proefmonster bestellen?
Voor al onze producten zijn proefmonsters aan te vragen. Deze kleine proefmonsters worden kosteloos naar u opgestuurd. Om een proefmonster aan te vragen kunt u een email sturen naar info@zandcompleet.nl met daarin de vermelding voor welk product u een proefmonster wilt en daarbij uw adresgegevens, of u kunt gebruik maken van ons aanvraagformulier proefmonster (maximaal 3 producten). Binnen enkele dagen heeft u het proefmonster binnen. Het monster wordt per reguliere post verstuurd. Note: het monster wat wij u toesturen wordt geleverd vanuit onze eigen actuele voorraad. Daar waar wij werken met natuurproducten kan het zijn dat uw bestelling een lichte kleurafwijking heeft van het door u ontvangen proefmonster. Liever onze producten komen bekijken? Dat kan ook. Op onze locatie in Noordhoek (Moerdijk) is het mogelijk om onze producten te bekijken. Van al onze producten hebben wij monsters op voorraad staan. Wilt u hiervan gebruik maken, neem dan vooraf telefonisch contact met ons op (0168-404431) zodat u zeker bent dat iemand aanwezig is.
Kan ik zand huren?

Het is niet mogelijk om zand te huren.
Waar kan ik terecht voor vragen, opmerkingen of klachten?
Heeft u een vraag, opmerking of klacht over de diensten of producten van ons, dan vernemen wij dat uiteraard graag. U kunt ons telefonisch bereiken op 0168-404431 of per e-mail: info@zandcompleet.nl. Afhandeling van een klacht Het kan zijn dat u een klacht hebt over de diensten of producten van Zandcompleet. Dat vinden wij uiteraard vervelend en willen dat graag samen met u oplossen. Het leveren van kwaliteit en service behoort tot onze kernwaarden. Wij zullen er daarom alles aan doen om uw klacht tot tevredenheid te behandelen en onze dienstverlening in het vervolg te verbeteren. Lees verder op onze klachten pagina
Kan ik meer informatie krijgen over de producten?
Zandcompleet deelt graag haar jarenlange kennis op het gebied van onze producten. Bekijk daarom onze zandblogs om meer te leren over onze producten en de toepassingen. Liever onze producten zien of persoonlijk met ons een keuze maken? Geen probleem, wij ontvangen u graag op onze locatie in Noordhoek (Moerdijk) om samen met u te kijken naar proefmonsters van het geschikte product. Graag wel van te voren even bellen (0168-404431) zodat u zeker bent dat iemand aanwezig is. Van al onze producten hebben wij monsters op voorraad staan.